۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان عنوان کرد؛

عدم تناسب تعداد وکلا با جمعیت کشور

عدم تناسب تعداد وکلا با جمعیت کشور

بندرعباس - معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: در شرایط کنونی تناسب وکلا نسبت به جمعیت کشور مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی در آئین تحلیف کار آموختگان کانون وکلای دادگستری استان و روز وکیل مدافع با حضور مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و جمعی دیگر از مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه های استان، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، عنوان کرد: گسترش عدل و عدالت و احسان مورد تاکید ویژه دین مبین اسلام و وخداوند متعال است و یکی از کتاب های امام سجاد (ع) که روز تولد ان بزرگوار مباشد رسالت الحقوق است که در زمینه حق و حقوق همه موجودات منجمله انسانهاست.

وی با تبریک ایام خجسته و تابناک نیمه شعبان، افزود: حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف با ظهور خود به گسترش عدل و عدالت در جهان اقدام خواهد کرد و عدلت واقعی در این عالم به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: وکلا نقش مهمی در کشف حقیقت و کاهش دادرسی پرونده ها در محاکم قضایی دارند.

کامرانی، خاطرنشان کرد: مدیریت زمان، کاهش اضطراب و نگرانی مراجعان به محاکم قضایی، کمک به مردم برای رسیدن به حقوق خود، جلوگیری از سردرگمی افردا و کاهش هزینه ها، برخی دیگر از نقشهای فعال وکلا در محاکم قضایی است.

وی با اشاره به اهمیت دسترسی آسان مردم به وکلا، افزود: در شرایط کنونی تناسب وکلا نسبت به جمعیت کشور مناسب نیست و ضروری است با تربیت وکلای بیشتر زمینه دسترسی مردم به وکیل با کمترین هزینه و زمان مهیا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل برخورداری از مراکز دانشگاهی مناسب می تواند نقش بسزایی در تربیت علاقه مندان در رشته حقوق ایفا نماید و علاوه بر نیاز استان نیاز استان های همجوار را به فارغ‌التحصیلان رشته حقوق جهت ورودی به حوزه قضاوت و وکلات تربیت کند.

وی، با تاکید بر تخصصی شدن وکالت، تصریح کرد: با توجه به حوزه های متکثری که در حوزه حقوق وجود دارد تخصصی شدن وکلات و تربیت وکلای متخصص از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد خبر 5722370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha